Katowice,
08.10.2018 r.
Szanowny
Pan Adam Uszpolewicz, Prezes
Zarządu AVIVA
Towarzystwo Ubezpieczeń na
Życie S.A.
Szanowny
Panie,
z dużym zaskoczeniem oraz wielkim
oburzeniem zauważyłem Państwa „reklamę” na portalu społecznościowym Facebook,
zawierającą tekst, cytuję: „wkrótce główną gwiazdą zarówno katowickiego Spodka,
jak i całych Katowic będzie smog” (załącznik). To skandaliczne stwierdzenie
jest krzywdzące dla wszystkich mieszkańców naszego miasta i jednocześnie
naruszające wizerunek Miasta Katowice.
Katowice od lat walczą z nieprawdziwymi
stereotypami dotyczącymi wizerunku miasta. W ostatnich latach, nakładem blisko
trzech miliardów złotych, przebudowaliśmy strefę centralną miasta
i wybudowaliśmy nową Strefę Kultury. W 2015 r. otrzymaliśmy tytuł Miasta
Kreatywnego UNESCO w dziedzinie muzyki. Jesteśmy także trzecim najbardziej
zielonym miastem w Polsce – lasy, parki, skwery i stawy zajmują ponad połowę
powierzchni Katowic.
Podobnie jak inne miasta, które dziś
tworzą Górnośląsko – Zagłębiowską Metropolię, wiemy jak dużym wyzwaniem jest
dla nas wszystkich walka o czyste powietrze. W ostatnich latach
zainwestowaliśmy setki milionów złotych, by walczyć z niską emisją m.in.
poprzez wymianę starych kotłów węglowych, montaż instalacji odnawialnych źródeł
energii, termomodernizację, zakup nowych autobusów, kontrole straży miejskiej i
edukację. Mamy świadomość, że problemu nie można rozwiązać w przeciągu kilku
lat – ale dzięki naszym działaniom powietrze w Katowicach ma dziś lepszą jakość
niż dziesięć czy jeszcze pięć lat temu. W ostatnich miesiącach zajęliśmy
bardzo wysokie miejsca w rankingach miast ekologicznych, które publikowały
ogólnopolskie czasopisma i dzienniki. Nasze działania zostały także dostrzeżone
w skali międzynarodowej - w grudniu tego roku to właśnie Katowice będą
gospodarzem Szczytu Klimatycznego COP24.
W związku z powyższym informuję, że nie ma mojej zgody na uprawianie taniego PR
kosztem Katowic. Nie ma także mojej zgody na przekazywanie kłamliwych
informacji dotyczących naszego miasta.
Zwracam się o natychmiastowe
zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji dotyczących Katowic, a
także o wystosowanie oficjalnego komunikatu z przeprosinami i sprostowaniem
nieprawdziwych informacji, które zostały podane – przy czym dystrybucja
wskazanego komunikatu powinna być przeprowadzona tymi samymi kanałami i dla
takich samych zasięgów, jak wspomniana powyżej „reklama”.
W przypadku niezastosowania się do tych
kroków – jako Miasto Katowice - podejmiemy stosowne kroki prawne, aby zapewnić
właściwą ochronę wizerunku naszego miasta i interes mieszkańców.
Jednocześnie uprzejmie zapraszam Pana
Prezesa wraz z zespołem odpowiedzialnym za kreację „reklamową” do odwiedzenia
Katowic, by na własne oczy mogli Państwo się przekonać, że Katowice mają wiele
do zaoferowania – wbrew temu, co Państwo opublikowali.
Z
poważaniem
Marcin Krupa
Prezydent
Miasta Katowice
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz